Mihin tätä ilmoituskanavaa käytetään?
Ilmoituskanava on tarkoitettu ainoastaan väärinkäytösepäilyistä ilmoittamiseen, esimerkiksi eturistiriidat, lahjonta, ihmisoikeusrikkomukset, kilpailulainsäädäntöä vastaan tehdyt rikkomukset, taloudelliset väärinkäytökset, syrjinnän tai ahdistelun muodot.
Ilmoituskanavaan eivät kuulu tavanomaiset asiakaspalautteet, häiriöilmoitukset, osoitteenmuutokset ja reklamaatiot. Voit ilmoittaa niistä ePalautteen kautta.
Erimielisyyksissä ja ongelmatilanteissa rohkaisemme ottamaan yhteyttä ensisijaisesti asiasta vastaavaan henkilöön tai esimieheen.
Miten ilmoituskanava toimii?
Ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti ja sovitun prosessin mukaisesti.
Väärinkäytösilmoituspalvelu on ulkopuolisen tahon tarjoama, ja alusta on salattu ja salasanasuojattu. Metadataa ei tallenneta eikä IP-osoitteita voi jäljittää. Nimetöntä ilmoittajaa on näin ollen mahdoton tunnistaa.
Kun lähetät ilmoituksesi, saat ruudulle tunnuksen ja salasanan. Tallenna ne turvalliseen paikkaan. Voit sen jälkeen kirjautua palveluun ja lukea saamasi viestit. Ilmoittajalle vastataan kolmen kuukauden kuluessa ilmoituksen vastaanottamisesta.
Lisää tietoja tiedonkeruusta ja käsittelystä löydät tietosuojaselosteesta.
Ilmoituskanavaa hallinnoi Juuriharja Consulting Group Oy.
Anonyymin ilmoituskanavan avaaminen perustuu Euroopan unionin lainsäädännön rikkomisesta ilmoittavien henkilöiden suojelusta annettuun direktiiviin. Lainsäädännön on tarkoitus varmistaa, että jos työnsä yhteydessä havaitsee tai epäilee yleisen edun vastaista toimintaa, tästä voi ilmoittaa turvallisesti. Laki koskee yli 50 työntekijää työllistäviä yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioita ja valtion virastoja.