Kuntaliiton SM-kilpailun Vuoden viestintäteko -kategoriassa palkittiin erilaisia viestintään ja sen kehittämiseen liittyviä tekoja, kuten pysyvien toimintatapojen muutoksia. Lahden kaupunki sai kunniamaininnan Kaupunkilainen-asukaslehden uudistuksesta.
– Lahden asukaslehti on taiten kirjoitettu ja taitettu, aikakausilehtimäinen kokonaisuus, jota on ilo lukea, Kuntaliitto lausui.
Lahden kaupungin asukaslehti uudistettiin keväällä 2022. Muoto muutettiin tabloid-julkaisusta aikakausilehtimäiseen muotoon.
Palkitut ja kunniamaininnan saaneet julkistettiin viime viikolla kuntien viestijöiden tapaamisen yhteydessä Kuopiossa.
Kilpailuun saivat osallistua vuosien 2022 ja 2023 aikana toteutetut työt. Kaikkiaan kilpailuun osallistui 66 viestintäkampanjaa ja -tekoa. Kuntaviestinnän SM-kilpailu on epäsuoraa jatkoa aiemmalle Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailulle.