Lahden kaupungin asiakaspalvelukanavat lisääntyvät, kun lahti.fi-verkkosivuilla on otettu käyttöön chat-palvelu. Chatissa kuntalaisten yhteydenottoihin vastaavat kaupungin asiakaspalvelupiste Lahti-Pisteen palveluneuvojat.
Lahden tavoitteena on kehittää palveluiden saavutettavuutta ja asiakaslähtöisyyttä. Sähköisen asiakaspalvelun laajentamisella vastataan myös kuntalaisten toiveisiin.
– Chattia on toivottu ja sen tavoitteena on nopeuttaa asiakaspalvelua. Chat sopii tilanteisiin, jossa halutaan nopeasti vastaus kysymykseen, kuvailee palveluesimies Niina Savolainen.
Palveluneuvojat ovat tavoitettavissa chatissa arkisin yleensä 8-16 välisenä aikana. Kun palveluneuvoja ei ole paikalla, voi chatin kautta jättää yhteydenottopyynnön. Vastaava Giosgin toimittama chat-palvelu on aiemmin otettu käyttöön Lastu-kirjastojen verkkosivuilla.