Yli 80 prosenttia kaikista palautteista oli osoitettu kaupunkiympäristöön. Kunnossapito sai 44 prosenttia ja joukkoliikenne 30 prosenttia palautteista. Kunnossapidon suurimmat palautemäärät kohdistuivat talvikunnossapitoon, kuten auraukseen, liukkaudentorjuntaan sekä keväiseen hiekanpoistoon. Joukkoliikenteen palautteet liittyivät muun muassa aikatauluihin ja ajamattomiin vuoroihin.
Palautteen antajalla on mahdollisuus luokitella palaute. Luokitelluista palautteista moitteita oli 38 prosenttia, toimenpide-ehdotuksia 35 prosenttia, kommentteja 7 prosenttia ja kiitoksia vajaa 3 prosenttia.
Tekoäly on otettu käyttöön
Palautteet käsitellään aina, ja niihin vastaa oikea henkilö keskimäärin viidessä vuorokaudessa. Tekoälyn avulla on pyritty tehostamaan käsittelyä tarjoamalla asiakkaalle vastaus tai lisätieto jo palautetta annettaessa. Myös ajankohtaista tiedottamista meneillään olevista toimenpiteistä on lisätty.
Sähköisen palautepalvelun kautta kuntalainen voi antaa palautetta ja esittää kysymyksiä. Palautejärjestelmä on vakiinnuttanut asemansa kaupungin palautekanavana. Palautejärjestelmä on kuntalaiselle hyvä kanava vaikuttaa palvelujen kehittämiseen.
Palvelu löytyy Lahden kaupungin verkkosivuilta. Tarvittaessa Lahti-Piste auttaa palautteen antamisessa.
Lahden kaupungin palautepalveluLisätietoa
-
Anna-Leena Rouhiainen
Paikkatietopäällikkö
-
Jenni Hannula
Asiakaspalvelupäällikkö