Tarkastelujaksolla tapahtumat olivat merkittävin Lahden kaupunkiin liittyvä aihealue. Sosiaalisessa mediassa puolestaan ympäristökaupunki näkyi muita teemoja enemmän. Uutisaiheista näkyvyyttä keräsivät erityisesti Salpausselän kisat sekä Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopiston LUTin saama viiden miljoonan euron yksityislahjoitus.
Tiedot selviävät kaupungin mediaseurannan raportilta, joka koskee vuoden ensimmäistä kolmannesta tammikuun alusta huhtikuun loppuun. Raportin on tuottanut kaupungille Meltwater.
Yhteensä 129 eri mediaa julkaisi artikkeleita Lahden kaupunkiin liittyen. Näkyvyys oli vilkasta läpi tarkastelujakson. Artikkeleita julkaistiin aktiivisimmin helmikuussa ja potentiaalinen tavoittavuus oli korkeimmillaan maaliskuussa.
Sosiaalisen median kanavissa, X, Instagram ja Facebook, Lahdesta julkaistiin 2 920 päivitystä, joiden yhteenlaskettu potentiaalinen tavoittavuus kohosi reiluun 4 miljoonaan.
Kansainvälinen media
Tarkastelujakson aikana julkaistiin Lahden kaupunkiin liittyviä kansainvälisen median artikkeleita 35 maassa yhteensä 367 kappaletta. Julkaistujen artikkeleiden potentiaalinen tavoittavuus oli lähes 663 miljoonaa. Yhteensä 221 eri kansainvälistä mediaa julkaisi artikkeleita Lahden kaupunkiin liittyen. Kansainvälinen näkyvyys oli vahvaa urheilumedioissa.